Szkoła Podstawowa w Sędzinku

ul. Szkolna 9 64-552 Sędzinko 

tel./fax: (61) 29 18 804 

tel. kom. +48 605 834 480              

dyrektor@spsedzinko.szkolnastrona.pl

 

 

Inspektor ochrony danych -
Natalia Wielowiejska 
e-mail:  kontakt@rodo-leszno.com.pl

tel. +48 783-479-791

 

 

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 379816
  • Do końca roku: 234 dni
  • Do wakacji: 41 dni
1

Kartka z kalendarza

WYMAGANIA EDUKACYJNE - JĘZYK ANGIELSKI

Szczegółowe kryteria oceniania- j. angielski

 

Brainy Macmillan

Skala ocen

Gramatyka i słownictwo

Umiejętności ucznia:

6

 

• swobodnie operuje strukturami gramatycznymi określonymi w rozkładzie materiału oraz zna niektóre konstrukcje wykraczające poza jego ramy

• z łatwością buduje spójne zdania proste i złożone, poprawne pod względem gramatycznym i logicznym

• posiada bogaty zasób słownictwa, wykraczający poza program nauczania i potrafi go wykorzystać w praktyce

• zna i stosuje w praktyce wyrażenia potoczne przedstawione w podręczniku i wiele wyrażeń z innych źródeł, jak prasa, telewizja i internet

• wykonuje starannie dodatkowe prace projektowe o wyjątkowych walorach językowych

• bardzo chętnie wykonuje obowiązkowe i dodatkowe prace domowe wykraczające poza wymagany poziom

• niezwykle aktywnie prezentuje swoje wiadomości i umiejętności podczas lekcji

 

5

 

• swobodnie operuje strukturami gramatycznymi określonymi w rozkładzie materiału

• buduje spójne zdania proste i złożone, poprawne pod względem gramatycznym i logicznym

• zna słownictwo określone programem nauczania i potrafi je wykorzystać w praktyce

• czasami wykonuje dodatkowe prace projektowe

• zawsze prawidłowo wykonuje prace domowe i obowiązkowe prace projektowe

• bardzo aktywnie uczestniczy w zajęciach

 

4

 

• prawidłowo operuje większością struktur gramatycznych określonych w rozkładzie materiału

• buduje zdania, które są na ogół spójne i poprawne pod względem gramatycznym i logicznym

• zna większość słów i zwrotów określonych w programie i zazwyczaj poprawnie używa ich w praktyce

• przeważnie prawidłowo wykonuje prace domowe i obowiązkowe prace projektowe

• przeważnie chętnie uczestniczy w zajęciach

 

3

 

• zna i potrafi operować niektórymi prostymi strukturami gramatycznymi określonymi w rozkładzie materiału

• buduje zdania, które nie zawsze są spójne – zdania zawierają błędy gramatyczne i logiczne, które czasami zakłócają sens przekazu

• na ogół używa słownictwa odpowiedniego do zadania, choć w ograniczonym zakresie

• nieregularnie wykonuje prace domowe i projektowe – prace zawierają błędy

• rzadko aktywnie uczestniczy w lekcjach

 

 

2

gramatycznym i logicznym – uczeń niechętnie przystępuje do samodzielnej pracy

• dysponuje bardzo ograniczonym słownictwem

• potrzebuje pomocy nauczyciela przy wykonywaniu prostych zadań gramatycznych i leksykalnych

• sporadycznie odrabia prace domowe i projektowe

• nie uczestniczy aktywnie w zajęciach – nie zgłasza się do zadań, a zmuszany do odpowiedzi, popełnia wiele błędów

 

1

• nie opanował podstawowych zagadnień gramatycznych określonych w rozkładzie materiału

• nie zna podstawowych słów i wyrażeń

• nie potrafi budować prostych zdań, nawet z pomocą nauczyciela

• bardzo rzadko odrabia prace domowe lub projektowe i zawsze zawierają one błędy uniemożliwiające zrozumienie treści

 

 

Skala ocen

Czytanie

Umiejętności ucznia:

6

 

• regularnie czyta dla przyjemności dodatkowe teksty takie jak: artykuły anglojęzyczne, komiksy, krótkie czytanki i książki w uproszonych wersjach

• rozumie przeczytane teksty – z łatwością wybiera odpowiednie informacje z tekstu, rozumie kontekst sytuacyjny, bez problemu określa intencje autora

• na podstawie przeczytanego tekstu potrafi bezbłędnie wykonać zadania sprawdzające każdego typu i potrafi zawsze uzasadnić swoją decyzję

• zawsze ćwiczy w domu czytanie zadanych tekstów

• technika czytania – czyta bezbłędnie również podczas lekcji (bez przygotowania)

• podczas lekcji bardzo chętnie prezentuje swoje umiejętności z zakresu czytania

 

5

 

• czyta dla przyjemności teksty zawarte w podręczniku i czasami czyta dla przyjemności teksty dodatkowe, np.: instrukcje do gier, czasopisma anglojęzyczne, książki w uproszonych wersjach

• rozumie przeczytane teksty – potrafi wybrać właściwe informacje z tekstu, rozumie kontekst sytuacyjny, określa intencje autora

• na podstawie przeczytanego tekstu potrafi wykonać zadania sprawdzające różnego typu, np.: ustalanie kolejności wydarzeń, udzielanie odpowiedzi na pytania, określanie prawdziwości zdań, i potrafi uzasadnić swoją decyzję

• zawsze ćwiczy w domu czytanie zadanych tekstów

• technika czytania – czyta prawidłowo

• podczas lekcji chętnie prezentuje swoje umiejętności z zakresu czytania

 

4

 

• rozumie ogólny sens przeczytanych tekstów, czasami popełnia błędy przy wyborze właściwych informacji z tekstu, zazwyczaj rozumie kontekst sytuacyjny, czasami ma problem z określeniem intencji autora

• czasami popełnia błędy przy wykonywaniu zadań sprawdzających rozumienie tekstu typu: ustalanie kolejności wydarzeń, udzielanie odpowiedzi na pytania, określanie prawdziwości zdań; przeważnie potrafi uzasadnić swoją decyzję

 

 

 

3

 

• nie rozumie całego tekstu, ale jest w stanie uchwycić jego ogólny sens, potrafi znaleźć tylko niektóre z potrzebnych informacji, nie zawsze rozumie kontekst sytuacyjny i ma problem z określeniem intencji autora

• popełnia liczne błędy przy wykonywaniu prostych zadań sprawdzających bardziej szczegółowe rozumienie tekstu typu: ustalanie kolejności wydarzeń, udzielanie odpowiedzi na pytania, określanie prawdziwości zdań – czasami potrafi uzasadnić swoją decyzję

• czasami ćwiczy w domu czytanie zadanych tekstów

• technika czytania – czyta, popełniając liczne błędy

• czasami zgłasza się do czytania podczas lekcji

 

2

 

• z czytanego tekstu jest w stanie zrozumieć tylko pojedyncze wyrazy lub najprostsze zwroty

• nawet z pomocą nauczyciela ma poważny problem z wykonaniem najprostszych zadań sprawdzających poziom zrozumienia ogólnego

• przy wykonywaniu najprostszych zadań sprawdzających poziom zrozumienia szczegółowego, typu: ustalanie kolejności wydarzeń, określanie prawdziwości zdań – najczęściej zgaduje i nie potrafi uzasadnić swojej decyzji

• sporadycznie ćwiczy w domu czytanie zadanych tekstów

• technika czytania – czyta niechętnie, popełniając bardzo liczne błędy

 

1

 

• zwykle nie czyta tekstów zawartych w podręczniku

• jeśli czyta, to nie rozumie sensu większości przeczytanego tekstu i nie potrafi skorzystać z żadnych zawartych w nim informacji

• nawet z pomocą nauczyciela nie jest w stanie wykonać najprostszych zadań sprawdzających poziom zrozumienia tekstu

• niekiedy rozumie jedynie pojedyncze wyrazy

• nie ćwiczy w domu czytania zadanych tekstów

• technika czytania – czyta bardzo niechętnie, popełniając bardzo liczne, rażące błędy, uniemożliwiające zrozumienie

 

 

Skala ocen

Mówienie

Umiejętności ucznia:

6

 

• swobodnie i bardzo chętnie wypowiada się na różne tematy, zachowując przy tym dużą dokładność językową i zasób słownictwa

• poziom wypowiedzi wykracza poza wymagania programowe

• ma bardzo dobrą wymowę i można go łatwo zrozumieć

• w zadaniach komunikacyjnych jest zawsze bardzo aktywny i zaangażowany

• w sposób naturalny i spontaniczny niezwykle chętnie wypowiada się na różne tematy

 

5

 

• dość swobodnie i chętnie wypowiada się na różne tematy, zachowując przy tym dokładność językową

• potrafi dość płynnie i bez zahamowań mówić na tematy określone w rozkładzie materiału

• dysponuje pełnym zakresem słownictwa opisanym w rozkładzie materiału

• ma prawidłową wymowę i można go łatwo zrozumieć

• w zadaniach komunikacyjnych jest zawsze aktywny i zaangażowany

• w sposób naturalny i spontaniczny bardzo chętnie wypowiada się podczas lekcji na różne tematy

 

4

 

• mówi z lekkim wahaniem, dość spójnie, w miarę poprawnym językiem

• dysponuje słownictwem wystarczającym do dość swobodnej interakcji w zakresie opisanym w rozkładzie materiału

• można go zazwyczaj zrozumieć

• potrafi włączyć się do rozmowy

• w zadaniach komunikacyjnych jest raczej aktywny

• na ogół w naturalny sposób chętnie wypowiada się podczas lekcji na różne tematy

 

3

 

• uczeń mówi z wyraźnym wahaniem, raczej niespójnie i niepełnymi zdaniami

• posługując się językiem, popełnia liczne błędy, które czasem zakłócają przekaz

• wypowiada się tylko na wybrane zagadnienia opisane w rozkładzie materiału

• w zadaniach komunikacyjnych jest rzadko aktywny, często ułatwia sobie pracę, posługując się językiem ojczystym

• rzadko wypowiada się podczas lekcji, zapytany popełnia dużo błędów

 

2

 

• uczeń wypowiada się sporadycznie, nie z własnej inicjatywy

• popełnia wiele błędów uniemożliwiających zrozumienie

• czasami wypowiada jedynie pojedyncze słowa lub podstawowe zwroty

• czasami przy pomocy nauczyciela bierze udział w zadaniach komunikacyjnych, lecz na ogół nie jest aktywny, zwykle nie interesuje go praca zespołu, a nawet potrafi ją dezorganizować

• nie zabiera głosu w rozmowie

 

1

 

• uczeń ma ogromny problem, aby wypowiedzieć się na jakikolwiek, nawet najprostszy temat, nawet przy pomocy nauczyciela

• wypowiadając się popełnia bardzo liczne błędy, przez co jego wypowiedź jest niezrozumiała, niespójna i nie zawsze na temat

• zwykle nie potrafi odpowiedzieć na krótkie, bardzo łatwe pytania nauczyciela nawet kierowany podpowiedziami z jego strony

• prawie nigdy nie zabiera głosu w rozmowie

 

 

Skala ocen

Pisanie

Umiejętności ucznia:

6

 

• wykonuje nieobowiązkowe prace pisemne – pisze dla przyjemności, np.: prowadzi pamiętnik, blog lub koresponduje z rówieśnikami z zagranicy

• pisze wypowiedzi pisemne bogate pod względem gramatyczno-leksykalnym

• pisze spójnie, bez błędów w pisowni i interpunkcji

• bardzo chętnie wykonuje zarówno pisemne prace projektowe zawarte w podręczniku, jak i te z dodatkowych źródeł

• poziom prac wykracza poza wymagany materiał

• bardzo chętnie wykonuje dodatkowe prace domowe, które wykraczają poza wymagany poziom

5

 

• wyczerpująco wykonuje prace pisemne na tematy wyszczególnione w rozkładzie materiału

• potrafi w spójny sposób zorganizować swoją wypowiedz

• pisząc, wykorzystuje bogaty zasób środków gramatyczno-leksykalnych

• popełnia nieliczne, mało znaczące błędy w pisowni i interpunkcji

• chętnie wykonuje pisemne prace projektowe zawarte w podręczniku

• zawsze prawidłowo wykonuje prace domowe

 

4

 

• prace pisemne są dość obszerne ale nie zawsze wyczerpujące

• wypowiedzi pisemne zawierają nieliczne błędy gramatyczno-leksykalne, które na ogół nie zakłócają przekazu

• pisze nie zawsze spójnie, czasami z błędami w pisowni i interpunkcji

• czasami wykonuje pisemne prace projektowe zawarte w podręczniku

• przeważnie wykonuje prawidłowo prace domowe

 

3

 

• pisze prace pisemne, które są mało rozbudowane, nie zawsze na temat

• stosuje ograniczony zakres słownictwa i struktur językowych

• wypowiedzi pisemne zawierają liczne błędy gramatyczno-leksykalne, które niekiedy zakłócają przekaz

• tekst nie jest spójny, zawiera liczne błędy w pisowni i interpunkcji

 

2

uczeń pisze sporadycznie i niechętnie

• prace pisemne są ubogie w struktury gramatyczno-leksykalne

• pisanie prac sprawia mu duże trudności, nawet z pomocą nauczyciela

• pisze niespójne, z dużą ilością błędów językowych, które bardzo często zakłócają przekaz

• teksty są źle zorganizowane i chaotyczne

• popełnia szereg błędów przy przepisywaniu z tablicy

• rzadko odrabia prace domowe

1

 

• nawet przy pomocy nauczyciela nie potrafi wypowiedzieć się pisemnie na większość tematów zawartych w rozkładzie materiału

• jeśli pisze, to jego prace są nieczytelne lub zawierają tak dużo błędów gramatyczno-leksykalnych, że przekaz staje się niezrozumiały

• ma problemy przy przepisywaniu z tablicy

• teksty są bardzo źle zorganizowane i chaotyczne

• zwykle nie prowadzi zeszytu bądź robi to w sposób bardzo niedbały

• nie odrabia nawet najprostszych prac domowych – jeśli je wykona, obfitują one w rażące błędy, które uniemożliwiają zrozumienie treści